Sunday, May 3, 2009

paGi yaNG buatkaN aKU terTAnya

morning...pagi ahad yg indah lagi suram bg aku...ummmm..ntah la kan..tak pe la hari ni aku nak luahkan bercerita tentang sesorg..bukan sbb aku nk mintak simpati tidak sama skali..tapi tuk aku perlukan jwpan..ntah la..adil ke bg sorg pompuan dibiarkan??diabaikan??adil ke bg sorg laki tak pdulikan insan yg dia syg??adil ke bg sorg laki tu membiarkan gadis tu terkapai2??ADIL ke semua tu..aku tahu itu ada lah lumrah khidupan..tapi mgapa laki tu tak nak berubah??senang je katakan 'KAN DAH CKP PRANGAI AKU NI TRUK'..ntah la kan tapi tu la laki..kalo dulu lain skang lain..tu blm lgi kawin..kalo dah kawin agaknya roboh umahtangga..yer la tak nk berubah...ntah la kan..si gadis tu sanggup berubah demi dia..sanggup pertahan kan hubungan yg hampir goyah...sanggup sakitkan ati sendiri smata2 kerana syg..tapi ni ke gadis tu dpt...ni ke yg layak gadis tu terima..nape laki tu buat mcm tu??kalo dah tak syg jgn seksa dia..cz gadis tu ada jugak perasaan..ada hati n nak dbelai dsyg...bukan diabaikan dibiarkan...ntah la kan..aku pon tak tahu mcm ner...stp masa gadis tu cuba tuk luangkan masa..cuba amik perhatian..tapi semua tu tak menjadi...ntah la kan..kalo dulu syg..agaknya skang ni benci kot..ntah la kan..nape dalam hubungan ni mcm ni..nape mesti ada niat tuk balas dendam??nape ape nk terkena kat dia perlu dbalas pada org lain..nape??nape perlu sakitkan hati org yg dia syg??knp semua tu tejadi???ntah la kan aku tak fhm nape laki tu nak buat mcm tu...mner perginya sifat kasih syg dia..cinta dia yg dia luahkan satu ketika dulu...maner janji dia tuk jaga hubungan tu...ntah la kan..bila dah dpt abaikan sblm dpt lain lak caranya...ntah la...nape tak jadi diri sendiri..nape tak tunjuk diri sendiri..knp mesti berbohong pada org lain...agaknya ape yg diluahkan semua tu palsu..ntah la kan..aku sendiri pon tak faham nape semua tu jadi kat gadis n laki tu...nak jumpa pon payah..alasan nanti pnt bila stat kelas??kalo dulu tak pnh pon pikir mcm tu..sanggup amik lagi tu..nape la laki tu buat kan gadis tu mcm tu..kalo dah ada org lain ckp..tak yah mainkan perasaan dia..dah la gadis tu sanggup tunggu dia..tapi tu yg dia dpt..

aku sentiasa dokan kpada laki n gadis tu supaya bahagia..kalo blh biar la mati yg pisah kan diorg..hope korg bahagia...bina la kembali mahligai yg indah agar satu hari nanti semua ni tak kan berulang lagi..AMINNN....

No comments: