Thursday, April 23, 2009

si rUTin

hai si rutin...hahahaha..hari ni kat skola aku bt bnda biasa la MENGAJAR...ape la kalo sebut pasal mgajar ni naik pening pale aku ni tau...tadi pagi2 lagi aku mgajr BM kelas tahun 5 MERCURY..ari ni aku mgajar karangan jenis FAKTA...kalo kita bnda tu biasa kita buat btl tak??tapi tuk budak2 kecik ni terlalu susah tuk diorg tau..pagi2 lagi aku msk aku mgajar mcm biasa la..bila aku dah abis buat penerangan n aku suh wat latihan blh dkatakan SEMUA tak faham...ya allah time tu aku tak tahu nak buat mcm ner..ape lagi aku cube terag sampai BERKALI2 still tak faham..ayoooo....nak mnagis aku dbuatnya..yer la mner tak nyer aku terang sampai aku bg cntoh lagi...still tak faham..masa time tu nak abis dah...dengan rasa pasrah aku ckp kat diorg sok aku nk tgk..aku suh buat jugak CUBE..kalo tak sampai bila diorg nak faham...btl tak??so sblm aku mlangkah kuar sempat jugak la aku tuliskan pendahuluan tuk diorg bg mulakan karangan tu....kuarlah aku dari kelas 5 MERCURY tu...

kemudian aku msk lak kelas tahun 4 MERCURY..kelas yg susah tuk aku...nak tahu sebab per budak2 laki dlm kelas tu AGAK kurg ajo cikit..tak pe la dsebb kan diorg tu murid aku jgak aku mara bila perlu..so dalm kelas ni aku mgajr PJK...pagi tadi aku bwk la ank2 kecik ni g main lompat jauh..tapi sblm tu aku suh diorg tuk panas kan badan..mcm2 alsan diorg..aku sape yg melawan aku cubit je diorg..tak pe la aku pon teruskan jugak sesi panskan badn tu..bila dah abis aku suh diorg wat lompat jauh..saje aku tak bg diorg main bola..hahahaha..aku nak jadi busuk ati cikit..hahaha..tak pela bila masa nak tamat aku pon pangil diorg..bila aku kumpulkan balik student aku tu ada je yg ilang..GERAMNNYERRRR...mcm2 perangai...tapi sblm tu kau dah pesan kat dak2 aku suh bwk baju sukan minggu depan sbb diorg kena buat SEGAK tuk profile diorg..tak tahu la mcm ner minggu depan..mcm org gile agaknya aku nanti..ummmmm....

ari ni aku dpt relif..aku dpt kels 5 NEPTUNE..ape lagi aku amik peluang tuk mgajar diorg karangan FAKTA Tu...dalam kelas ni pon same je 2x5 ngan tahun 5 MERCURY...tapi kelas 5 MERCURY tu blh tahan sikit berbanding 5 NEPTUNE ni..tak pe la aku terangkan sampai waktu rehat supaya diorg faham..sblm tu aku tanya faham tak still ada yg tak faham..tak pe la aku lepaskan diorg tuk rht...pas rehat aku msk balik kelas tu..aku bimbing balik student aku tu supaya diorg btl2 faham..aku ajo diorg walaupon pening pale aku...mcm2 ayat diorg bina,mcm2 kata yang tak sesuai diorg letak.tensionnnyerrr aku...pastu dlm kelas tu siap ada yg main tali la..asal aku msk kelas mner mesti aku akn dpt 2 3 tali...aku pon tak tahu mner la diorg dpt bnda tu sbb kat skola aku tu tali tu dah jadi tren tau..aku bgang aku amik aku putuskan..padan muka diorg..geram aku dbuatnyer..buat keje tak nak tahu nak main je..bila aku mara diorg senyap n bt keje..lepas pandang cikit je diorg main..aku ape lagi sergah diorg bg terkejut pastu mula la mgelejat nak buat keje..hampeh tol dak2 ni tau..sampai la aku kuar still lagi nak main..ape lagi kena la skali cubit ngan aku sbb aku tahu diorg takkan siapkan keje aku..sbb budak ni budak pemulihan..ummmm ntah la pening la aku..aku nak bg diorg pandai tapi....ntah la...

kisah kat dlm bilik guru lak mbuatkan aku ketawa..mner taknyer waktu cuti seminggu dulu diorg ada amik exam PTK..PTK ni mcm kenaikan pangkat n gaji kalo tak silap aku la..hari ni result diorg kuar so diorg leh tgk mlalui SMS atau tunggu surat pink dari kementrian..kebetulan ibu aku pon ckgu aku ckp la kat ibu aku result PTK dah kuar n dia pon suh la aku tgkkan melalui sms..kena 30sen tu..hahahaha..tapi aku tak bkira pon ngan dia..aku cek2 ibu aku dpt 2 je..kbetulan ada ckgu lain tahu aku tgkkn tuk ibu ape lagi diorg nak tahu la...pas tu ada la dlm 5 6 orang suh aku tgkkan diorg punya lak..ayooo...mcm2 la diorg punya result...ada yg dpt 2 n 3 n ada yg dpt 3...syarat tuk lepas PTK ni diorg kena dpt 4 kalo tak diorg kena amik lagi exam sbb kemetrin nak pangkat 4 jugak..tapi diorg tak leh amik dlm tahun ni jugak..diorg kena rht setahun n pastu bru leh amik..hahaha.mcm2 kan nak jdi cklgu pon skang ni kena exam la..kusus la..mcm2 la..ha yg kelakarnya kisah diorg ialah diorg tiru dlm exam..yg aku geli hati siap bincang lagi..ada jugak guru yg bukk buku..huhuhuhu..kalah aku time exam dulu..yg geli atinya siap ada gaya lagi meniru tu tau...hahaha..serius kalo korg ada kat dlm bilik guru tu mesti pecah perut dibuatnya tgk gelagat diorg tau..hahaha...dah tue2 pon ceria je walupon mcm2 keje kat skola tu tau...paper pon kenagan tu ngan bekas ckgu aku kat skola tu...hahahaha...

No comments: